خبر خوب | جذب 72 هزار معلم جدید به‌زودی

در ۳۰ ماه گذشته و به برکت فعالیت‌های دولت مردمی بالغ بر ۶ هزار و هفتصد مدرسه جدید به بهره‌برداری رسید که ۶۰ درصد این مدارس در مناطق روستایی هستند.
خبر خوب | جذب 72 هزار معلم جدید به‌زودی
کد خبر : ۵۷۰۰۰

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۷۲ هزار معلم جدید در سال ۱۴۰۲ جذب خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در ۳۰ ماه گذشته و به برکت فعالیت‌های دولت مردمی بالغ بر ۶ هزار و هفتصد مدرسه جدید به بهره‌برداری رسید که ۶۰ درصد این مدارس در مناطق روستایی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، توضیح داد: در سال ۱۴۰۲ بالاترین میزان جذب نیروی انسانی در سطح کشور صورت گرفته است و بالغ بر ۵۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش پیوستند.

صحرایی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۷۲ هزار معلم جدید در سال ۱۴۰۲ جذب خواهند شد. همچنین بعد از ۱۵ سال در حوزه پرورشی به صورت اختصاصی جذب مربی پرورشی خواهیم داشت تا مسائل تربیتی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه شاخص فضا‌های آموزشی برنامه‌های گسترده‌ای در دولت مردمی در دست اجراست، توضیح داد: در این دولت همه تلاش ما این است که مدارس کانکسی برچیده شود و البته در این راستا با همکاری و هم افزایی بنیاد برکت یک طرح جامع در دست اجرا داریم و به زودی شاهد برچیده شدن مدارس کانکسی در سطح کشور خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در راستای بسط عدالت آموزشی، گفت: توجه ویژه به افزایش پوشش تحصیلی یکی از اولویت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است و بر این اساس در کشور ما بالغ بر ۱۴ هزار مدرسه با تعداد ۱۰ دانش آموز داریم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر